Organem nadzorującym szkołę jest Mazowiecki Kurator Oświaty (http://www.kuratorium.waw.pl)
Organem prowadzącym szkołę jest Gmina Dąbrówka (http://www.dabrowka.net.pl)

"W wychowaniu chodzi właśnie o to,
żeby człowiek stawał się bardziej człowiekiem
- o to, ażeby bardziej był, a nie tylko więcej miał,
aby więc poprzez wszystko, co ma,
co posiada umiał bardziej i pełniej być człowiekiem,
to znaczy, ażeby umiał bardziej być nie tylko z drugim, ale i dla drugich"

- Jan Paweł II -

Dane teleadresowe

Szkoła Podstawowa im. C. K. Norwida w Dąbrówce

ul. Kościuszki 20, 05-252 Dąbrówka
tel: ( prefiks 29) 757-80-13; fax: ( prefiks 29) 757-87-64
e-mail: szkola.podstawowa@dabrowka.net.pl
Godziny pracy szkoły: w dni powszednie 7.15 - 15.15

BIP szkoły: http://spwd.dabrowka.net.pl
Strona szkolna: http://www.spdabrowka.pl

Dyrektor - Stanisław Wójcik, e-mail: dyrektor@spwd.dabrowka.net.pl

Sekretariat - Barbara Żurawska, e-mail: sekretariat@spwd.dabrowka.net.pl
czynny:
poniedziałek, środa, czwartek: 7.15 - 11.30
wtorek, środa: 11.30 - 15.15

Sugestie szkoły do wdrożenia uczniów do nowego systemu nabywania wiedzy. Apel do rodziców/prawnych opiekunów.

Szanowni Rodzice,
mam świadomość, że zagrożenie zdrowia naszych dzieci i nas samych powoduje różnego rodzaju emocje i postawy.
Dodatkowo, zostaliście Państwo postawieni wobec nowego zadania wsparcia swoich pociech w nabywaniu wiedzy w systemie zdalnym w domu.
Proponuję kilka sugestii jak pomóc dzieciom w zrozumieniu tego, co dzieje się obecnie wokół nas oraz jak wdrożyć ich do nowego systemu nabywania wiedzy.

Oswajanie lęku przed koronawirusem
Zacznijmy od oceny samopoczucia dziecka.
Nasze dzieci mogą różnie reagować na sytuację związaną z zagrożeniem zakażenia koronawirusem. Jedne mogą być pobudzone i podekscytowane, a nawet zadowolone bo nie trzeba chodzić do szkoły. Inne mogą przeżywać silny lęk przed zachorowaniem własnym lub o bliskich.
Drogi Rodzicu pamiętaj zatem, że:
dzieci często przejmują emocje, a następnie zachowania swoich rodziców – miej zatem świadomość jakie komunikaty, komentarze słyszy Twoje dziecko oraz jakie zachowania podejmujesz,
obserwuj swoje dziecko i bądź gotów do rozmowy,
w rozmowie z dzieckiem operuj faktami, a nie zasłyszanymi, niesprawdzonymi i do tego niepokojącymi pogłoskami,
buduj w dziecku poczucie bezpieczeństwa, że stosując się do wskazówek lekarzy i służb sanitarnych minimalizujemy ryzyko zakażenia,
niech twoja postawa świadczy o tym, że jesteś osobą odpowiedzialną za siebie i innych tzn. stosujesz się do zaleceń – dbasz o higienę rąk, bez ważnej przyczyny nie opuszczasz domu itp.
ucz empatii – pomyśl – czy ktoś nie potrzebuje w tym czasie pomocy?
Przeżywamy okoliczności, które mogą nam pomóc w nauczeniu dzieci cennych postaw rodzinnych, obywatelskich i społecznych.

Nauka w domu
Uczenie się zdalne to nowa i nieoczekiwana rzeczywistość dla naszych dzieci oraz rodziców.
Sytuacja ta pokazuje również rodzicom – na ile moje dziecko jest samodzielne i odpowiedzialne za swoją naukę? Czy potrafi efektywnie gospodarować czasem? Czy potrzeba je dyscyplinować i kontrolować?
Drogi Rodzicu, jeśli odpowiedzi na te pytania nie są dla ciebie zadowalające – nie martw się. Z każdej sytuacji jest wyjście.
Po prostu zacznij pracę nad tym aspektem, który teraz nie wypadł dobrze.
Zaczynamy:
staraj się zawsze pamiętać słowa Janusza Korczaka: Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.
Bądź ciekaw swojego dziecka co go interesuje? O czym marzy? Co przeżywa? Kim chce zostać? Z czym sobie nie radzi? Czyli wzmacniaj swoją więź i relację z dzieckiem.
Porozmawiaj z dzieckiem „poważnie” – mamy taką sytuację i nie zmienimy jej – ona jakiś czas będzie trwała niezależnie od tego, co o niej myślimy. Czyli na razie musimy uczyć się w domu.
Stwórz z dzieckiem strukturę pracy i życia w nowej rzeczywistości – miejsce nauki oraz rytm dnia i tygodnia
W planie dnia tworzonym z dzieckiem uwzględnijcie: regularność posiłków zjadanych wspólnie z obecnymi w domu członkami rodziny, czas na aktywność ruchową/sportową, rozwój pasji, zdalny kontakt z rówieśnikami, sen i oczywiście naukę. Niektóre aspekty jak np. kontakty z rówieśnikami, czytanie książek czy rozwój pasji mogą być zawarte w planie tygodniowym (dzień byłby zapewne za krótki na wszystkie aktywności)
Wprowadź rytuały – rano pobudka o stałej, wspólnie ustalonej godzinie, toaleta, ubranie się, śniadanie i podstawowa czynność – nauka. Wspólnie też ustalcie stałą godzinę zakończenia aktywności – czyli: Czas na sen!
Określ z dzieckiem - w jakim zakresie potrzebuje twojej pomocy. Można ustalić np. dziecko zaczyna od treści, zadań, zagadnień dla niego najłatwiejszych i wtedy pracuje samodzielnie. Ustal z dzieckiem – kiedy mu pomożesz i dotrzymuj słowa.
Pamiętaj o higienie umysłu – wietrz pokój dziecka, dbaj o przerwy w nauce – mniej więcej co pół godziny 15 minut przerwy.
Znacznie ogranicz cukry proste bo bardzo pobudzają psychoruchowo i utrudniają koncentrację na zadaniu. Lepiej proponować banany, orzeszki, suszone owoce, kakao.

Dowiedziono naukowo, że nasza odpowiedzialność pojawia się w sytuacji , za którą czuję się współodpowiedzialny. Dlatego dziecko musi być zaangażowane w proces planowania i musi rozumieć po co? oraz Dlaczego? Tak rodzi się motywacja do wysiłku i osiągania istotnych celów.
Rodzicu, wiem że bardzo się starasz ale też martwisz, czy podołasz temu zadaniu.
Miej odwagę mówić swojemu dziecku szczerze o swoich uczuciach – pytaj: Jak mogę ci pomóc? Co jeszcze mogę dla ciebie córko/ synu zrobić byś lepiej w tej sytuacji radził sobie?
Zawsze jednak zapewniaj: Jesteś mądry - dasz sobie radę. Wierzę w ciebie. Razem poradzimy sobie itp.
Rodzicu, pamiętaj też, że za każdym tzw. „trudnym” zachowaniem twojego dziecka kryje się jakaś ważna, niezaspokojona potrzeba. Odkryj ją poprzez rozmowę z dzieckiem i zrealizuj (jak w wyżej wymienionej wskazówce Janusza Korczaka)
Zawsze naszym sprzymierzeńcem w dobrych relacjach z dzieckiem również jest:
cierpliwość, dostrzeganie starań a nie tylko efektu końcowego pracy,
uważne słuchanie dziecka i uwzględnianie jego próśb, opinii,
podkreślanie mocnych stron – uzdolnień, sprawności, pożądanych cech charakteru,
szacunek – nie obrażanie dziecka złośliwościami, porównaniami, krzykiem itp.

Całe Grono Pedagogiczne jest gotowe do pomocy. Rodzicu pisz do nas, proś o pomoc, pytaj. Nie jesteś sam!

Życzę powodzenia.

Pedagog szkolny:
Anna Królik

Statystyka strony

Strona oglądana: 945 razy.

Rejestr zmian

Wytworzył:brak danych, data: brak danych r., godz. brak danych
Wprowadził:Stanisław Wójcik, data: 19.03.2020 r., godz. 12.27
Ostatnia aktualizacja:Stanisław Wójcik, data: 19.03.2020 r., godz. 12.30
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
19.03.2020 r., godz. 12.30Stanisław WójcikEdycja strony
19.03.2020 r., godz. 12.27Stanisław WójcikDodanie strony

Copyright

© 2010 Szkoła Podstawowa im. Cypriana Kamila Norwida w Dąbrówce
Zawartość merytoryczna: Stanisław Wójcik, e-mail: szkola.podstawowa@dabrowka.net.pl
Projekt: INFOSTRONY - ADAM PODEMSKI, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl
Serwis uruchomiono 16 listopada 2010 r.